B2B Marketing
Business-to-business marketing, wat is dat nou? In tegenstelling tot B2C (business-to-consumer) marketing draait B2B om het promoten en verkopen van een product of service van het ene bedrijf aan het andere. En uiteraard horen bij deze doelgroep aangepaste strategieën. Hoe dat nou precies zit? Je lees het hier.

Bereik je B2B-klanten met France-Compagnie
Samen met France-Compagnie definieer je je B2B target audience, zoek je uit wat de behoeften zijn en speel je daar slim op in. We bepalen een resultaatgerichte strategie en helpen je succesvol op weg.
Persoonlijk contact
Praktisch advies en professionele begeleiding
Direct en meetbaar resultaat
Vraag vrijblijvend en gratis een offerte aan!
Ins & outs van B2B Marketing
De B2B wordt ook wel de zakelijke markt genoemd. De doelmarkten zijn over het algemeen kleiner, maar de totale waarde per order kan vele malen hoger liggen dan die in de consumentenmarkt. Daarnaast wordt de B2B markt gekarakteriseerd door:
- Een langer beslissingsproces bij het doen van aankopen. Gemiddeld zijn er zo’n vijf personen betrokken bij één aankoop.
De focus ligt op het rendement van de investering (ook wel ROI: return on investment). De voordelen moeten dus duidelijk en meetbaar zijn.
- Voorafgaand aan en tijdens het beslissingsproces heeft het opbouwen van betrouwbare relaties prioriteit.
Het genereren van leads is prioriteit boven de directe aankopen. Dit geeft op de lange termijn meer resultaat.
Aanwezigheid op beurzen en bedrijfsevenementen
- Zoekmachine marketing (SEO/SEA) en website optimalisatie
Het aanbieden van seminars en webinars
Content en social media marketing
Precies weten wat jij kan doen om je doelgroep beter te bereiken en je klantenkring te vergroten? France-Compagnie weet precies welke B2B marketing-tools je kan inzetten. Vraag een offerte aan en ontvang meer informatie!