B2B Marketing

Business-to-business marketing, wat is dat nou? In tegenstelling tot B2C (business-to-consumer) marketing draait B2B om het promoten en verkopen van een product of service van het ene bedrijf aan het andere. Uiteraard horen bij deze doelgroep aangepaste strategieën. Hoe dat nou precies zit? Je leest het hier.

Bereik je B2B-klanten met France-Compagnie

Samen met France-Compagnie definieer je een B2B target audience, zoek je uit wat de behoeften zijn en speel je daar slim op in. We bepalen een resultaatgerichte strategie en helpen je succesvol op weg.

Kies voor ons Marketingpakket:

  • Persoonlijk contact

  • Praktisch advies en professionele begeleiding

  • Direct en meetbaar resultaat

Vraag vrijblijvend en gratis een offerte aan!

Ins & outs van B2B Marketing

De doelmarkten van de zakelijk B2B-markt zijn over het algemeen kleiner, maar de totale waarde per order kan vele malen hoger liggen dan die in de consumentenmarkt. Daarnaast wordt de B2B markt gekarakteriseerd door:

  • Een langer beslissingsproces bij het doen van aankopen. Gemiddeld zijn er zo’n vijf personen betrokken bij één aankoop.
  • De focus ligt op het rendement van de investering (ook wel ROI: return on investment). De voordelen moeten dus duidelijk en meetbaar zijn.

  • Voorafgaand aan en tijdens het beslissingsproces heeft het opbouwen van betrouwbare relaties prioriteit.
  • Het genereren van leads is prioriteit boven de directe aankopen. Dit geeft op de lange termijn meer resultaat.

Kom in contact met nieuwe klanten

Succes in B2B marketing bereik je op een andere manier dan wanneer het gaat op B2C-doelgroepen. Grotendeels draait het om het genereren van leads. Met leadgeneratie bedoelen we alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Vaak vallen hieronder de verschillende marketingstrategieën om een eerste interactie met je doelgroepen te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan e-mail- of whitepaper-marketing. Met een goede commerciële aanpak worden de leads uit dit eerste contact omgezet tot hot leads en worden deze uiteindelijk klanten.

Andere marketing middelen die ingezet kunnen worden:

  • Aanwezigheid op beurzen en bedrijfsevenementen

  • Zoekmachine marketing (SEO/SEA) en website optimalisatie
  • Het aanbieden van seminars en webinars

  • Content en social media marketing

 

Wil je weten wat jij kan doen om je doelgroep beter te bereiken en je klantenkring te vergroten? France-Compagnie weet precies welke B2B marketing-tools je kan inzetten. Vraag een offerte aan en ontvang meer informatie!