Branding & identiteit

In deze online wereld is het creëren van een eigen identiteit (brand identity) als bedrijf noodzakelijk om je te onderscheiden van de concurrentie. Het gaat om de visuele én niet-visuele representatie van je bedrijf: denk aan logo’s, huisstijlen, marketingcampagnies en advertenies, maar ook de merkwaarden (zoals betrouwbaarheid, professionaliteit) die fungeren als DNA van het merk.

Brand identity

Versterk je bedrijfsidentiteit met France-Compagnie

Samen met France-Compagnie definieer je je B2B target audience, zoek je uit wat de behoeften zijn en speel je daar slim op in. We bepalen een resultaatgerichte strategie en helpen je succesvol op weg.

Kies voor ons Marketingpakket:

  • Persoonlijk contact

  • Praktisch advies en professionele begeleiding

  • Direct en meetbaar resultaat

Vraag vrijblijvend en gratis een offerte aan!

Ins & outs van branding

Branding komt terug in de advertenties die je plaatst, de e-mails die je verstuurt, de posts die je verspreidt op sociale media en de communicatie die je hebt met de klant. Maar denk ook aan de visuele identiteit, waaronder je logo, typografie, kleurschema en visitekaartje valt, en de producten of diensten die je verkoopt op bijvoorbeeld je website.

Wanneer je doelgroep je merk niet juist ervaart of zelfs helemaal de verkeerde associaties heeft bij je merk, is er sprake van slechte branding. Denk aan een slechte klantenservice van een bedrijf dat juist probeert betrouwbaar over te komen of een low-budget uitstraling van het logo wanneer de producten juist in het hoogsegment vallen. Om branding te laten werken moet je gehele bedrijf dezelfde identiteit en kernwaarden uitstralen. Dat kan met bijvoorbeeld een Brand Book, waarin alle basisprincipes van het merk en de huisstijlen staan. Naast het feit dat je je bedrijf een aantrekkelijke visuele uitstraling aanmeet, zorg je er ook voor dat klanten je merk op de juiste manier interpreteren en als betrouwbaar en consistent ervaren.

Door jouw organisatie als merk te profileren, verbind je positieve emoties aan jouw organisatie en diensten. Zo verhoog je je klantenkring én verkoopcijfers. Precies weten hoe je jouw bedrijfsidentiteit kan verstevigen? France-Compagnie denkt graag met je mee. Vraag gerust een offerte aan en weet direct waar wij je bij kunnen helpen.