Social media en E-mailmarketing

Sociale media en e-mailmarketing zijn allemaal onderdeel van de zogeheten lead generation marketing, met als doel het bezoekersverkeer richting je website te vergroten. Meer bezoekers betekent namelijk meer conversie, en dus meer sales! Zeker voor je Franse doelgroep kan het lastig zijn te weten wat wel of niet werkt als het gaat om sociale media en e-mailmarketing. Daarom helpen we je een handje.

vrouw met ipad

Target je doelgroep met France-Compagnie

Zet prospects om in leads en leads in klanten met France-Compagnie. Wij analyseren je huidige marketingplan, zoeken waar de verbetermogelijkheden liggen én helpen je op weg.

Kies voor ons Marketingpakket:

  • Persoonlijk contact

  • Praktisch advies en professionele begeleiding

  • Direct en meetbaar resultaat

Vraag vrijblijvend en gratis een offerte aan!

Kom in contact met nieuwe klanten

Met een geoptimaliseerde website en goede zoekmachine-waarden (SEO) maak je je website aantrekkelijk voor potentiële klanten tijdens hun zoektocht. Met e-mail- en social mediamarketing benader je zelf actief de klant en spoor je ze aan naar je website door te klikken. Beide heb je dus nodig voor het creëren van verkeer dat je later kunt converteren naar sales.

Tegenwoordig wint vooral social mediamarketing aan populariteit. E-mailmarketing, daarentegen, lijkt in de tijd van nu steeds minder effectief. Maar is dat beeld wel gerechtvaardigd? We zetten de voordelen en de risico’s van beide strategieën eens op een rijtje:

Alles over e-mailmarketing

  • Over het algemeen is 90% uit je maillijst de gewenste doelgroep

  • Openingspercentage van 21,73% en doorklik-rate van 3,57%

  • Lastig een omvangrijke, effectieve e-maillijst samen te stellen

  • E-mailcampagnes vaak in de spam

Alles over sociale mediamarketing

  • Aanwezigheid op sociale media creëert betrokkenheid

  • Grote en langdurige verspreiding van je content

  • Lage klik-rate van gemiddeld zo’n 1,2%

  • Een groot deel van je content bereikt andere mensen dan je doelgroep

Bedenk de juiste content voor je doelgroepen

Het kan lastig zijn content te plaatsen die geschikt is voor je doelgroepen en je publiek daadwerkelijk aanspoort je website te bezoeken. Zeker wanneer het gaat om sociale media is het soms lastig een grote schare volgers op te bouwen die je regelmatig van waardevolle, relevante content moet voorzien. Bij e-mail is het zaak je mail dusdanig te schrijven dat je campagne niet in de spam belandt en toch interessant genoeg oogt om geopend te worden. Hoe je dat doet? Met een beetje hulp van France-Compagnie! Onze experts weten precies aan welke voorwaarden je content moet voldoen om je bezoekersverkeer te vergroten. We helpen je met het opstellen van online content, e-mailcampagnes en een nieuwsbrief en zorgen zo voor een betere online aanwezigheid. Samen aan de slag? Klik hier.