Jouw marktonderzoek in Frankrijk: De onmisbare basis voor commercieel succes
Loop je met het het idee om met je product of dienst de Franse markt op te gaan? Zorg er dan voor dat je precies weet waar je kansen liggen en waar eventueel moeilijkheden te verwachten zijn. Zo kom je niet voor verrassingen te staan!
Succesvol exporteren begint met degelijk marktonderzoek in Frankrijk! Een goede analyse van de Franse markt geeft een onmisbaar overzicht van je kansen om deze grote, interessante markt te betreden. Wij geven je graag een overzicht van de elementen die in onmisbaar zijn in een marktstudie.

Sectorinformatie
Voordat je van start gaat op de Franse is het van belang dat je begrijpt in welke sector je gaat opereren. Je marktonderzoek in Frankrijk bevat ten eerste recente marktcijfers en informatie over de laatste ontwikkelingen. Wordt de markt gekenmerkt door een sterke groei of juist een krimp? Is er specifieke wet- of regelgeving voor mijn product? Wie zijn de grote spelers en mijn potentiële klanten?
Concurrentieanalyse
Om je kansen op de Franse markt goed in te schatten, is het ook belangrijk om een blik op de concurrentie te werpen. Hoe zijn de kaarten binnen je sector verdeeld? Bestaan er grote spelers die het monopolie hebben, of wordt het landschap bepaald door een groter aantal kleine spelers. Wat zijn de USP van je concurrenten? En hoe liggen de prijzen van hun diensten en producten tegenover jouw prijzen? Komt dit overeen met de positionering die je in gedachten hebt (high end, mid range, ..) ? Het antwoord op deze vragen wordt later een goede basis voor je sales strategie in Frankrijk.


Sales en marketing strategie voor de Franse markt
Zodra je weet wat de concurrentie doet, plaats je je product of dienst in het Franse landschap. Wat is mijn USP? En is deze ook echt uniek op de Franse markt? Is mijn product vernieuwend of ben ik juist een directe concurrent van een bestaand aanbod? Hoe onderscheid ik me in dit laatste geval van mijn directe concurrenten? Wie is mijn perfecte klant en hoe bereik ik deze doelgroep? Deze vragen worden beantwoord in een sales en marketingplan.
Belangrijke organisaties, vakbonden en lokale instellingen
Buiten klanten en concurrenten zijn er vele andere spelers actief in je sector. Denk hierbij aan vakbonden, federaties of overheidsinstellingen. Aarzel vooral niet om contact op te nemen met deze organisaties en je bij hen aan te sluiten. Dit is dé mogelijkheid om op de hoogte te blijven van de nieuwe ontwikkelingen, netwerkgelegenheden bij te wonen en kennis over wet- en regelgeving bij te spijkeren.

Distributiekanalen
Hoe en via welke kanalen ga ik mijn producten verkopen? Je marktonderzoek schetst ook een beeld van de mogelijkheden om je product te verkopen. Verkoop ik rechtstreeks aan mijn klanten? Start ik met B2B verkoop of juist B2C? Bestaan er interessante en/ of gespecialiseerde groothandels en aankoopcentrales in mijn sector? Of start ik via een market place of eigen webshop?


Succesvol de Franse markt op?
Een goed marktonderzoek in Frankrijk en een strategisch plan zijn de basis van je succes op de Franse markt.
France-Compagnie ondersteunt Nederlandse bedrijven op de Franse markt. Onze freelance en tweetalige experts geven je een heldere analyse van jouw sector in Frankrijk en zetten een passende strategie uit om je plek op deze grote markt te veroveren. Heb je vervolgens ondersteuning nodig bij marketing, sales, of Franstalige klantenservice? Wij beschikken over de kennis en het netwerk die we kunnen inzetten voor een breed scala aan werkzaamheden.
Vraag gratis en vrijblijvend een offerte aan.
© France Compagnie | 2024 | Privacybeleid | Website door CINQ Webdesign